האוניברסיטה הפתוחה - לימודי חוץ
- ערב
- 12 חודשים
על ההכשרה
המסלול לפיתוח משחקים הינו תוכנית לימודים מקצועיים שנועדה ללמד ולהכשיר את הדור הבא של אנשי תעשיית המשחקים בארץ.
התוכנית מכילה מגוון רחב של נושאים ומקצועות מתעשיית המשחקים, כאשר הדגש העיקרי הוא על רכישת כישורים מתקדמים בתחומים העיקריים של עיצוב/אפיון משחקים, תלת מימד, מנועים גרפיים וארט, ובנוסף היכרות עם נושאים מקיפים נוספים כמו סאונד, תסריטאות, פוטושופ ועמידה מול קהל.
תנאי הקבלה
יֶדע והבנה בתפעול מחשבים (רמת אינטרנט, סקייפ, גוגל דרייב וכיו"ב).
יֶדע בסיסי באנגלית
ריאיון קבלה אישי
תוכנית הלימודים
סמסטר א
בסמסטר הראשון נתמקד בהיכרות עם העולם של משחקי הוידאו, דרך מגוון רחב של נושאים, שיטות עבודה וכלים ראשוניים שיעזרו לנו להבין מהם משחקים וכיצד נוכל להתחיל לבנות משחקים טובים.
עיצוב משחק Game Design– כל הטיפים החשובים ליצירת משחק וידאו מוצלח, הבנת המקום של משחקים בחיינו והיתרונות של המדיום האינטראקטיבי ליצירת חוויה יחודית.
תכנות מונחה יוניטי Unity3D – למידת העבודה עם מנוע המשחקים Unity בדו-מימד ובתלת-מימד, תוך שימוש בכתיבת קוד בשפת C#.
תרגול טכני בתוכנת UNITY3D– עבודה אישית מול מתרגל ללמידת מנוע המשחקים Unity.
סאונד במשחקים – היכרות מעשית עם האפשרויות להעשרת חוויית המשחק בעזרת מוזיקה וקטעי סאונד, ושימוש בתוכנות המאפשרות להקליט ולהלחין בעצמנו.
סדנת לינקדאין - Linkedin- קבלת כלים מקצועיים לשימוש בפרופיל עסקי באתר LinkedIn, לשם קידום אישי ובניית קשרים לעתיד.
פוטושופ Photoshop– שימוש בתוכנת Photoshop לציור ולמניפולציות על תמונות, טקסטורות וכרזות.
סדנת עמידה מול קהל – התנסות אישית במכירת הרעיון למשחק וידאו, תוך קבלת כלים אפקטיביים לבניית פרזנטציות והעברתן עם הומור.
ההיסטוריה של משחקי הוידאו – היכרות עם התמורות שנעשו בעיצוב משחקי הוידאו, כדי ללמוד מהצלחות וכשלונות קודמים ולקבל מאגר אפשרויות לעיצוב משחקים.
סמסטר ב
בסמסטר השני נרחיב את הכלים המקצועיים והביקורתיים בפיתוח משחקי וידאו. נתנסה בעבודה קבוצתית על משחק משותף ונתרגל בניית שלבי משחק שנועדו ליצור חוויה מעניינת, המעוצבת בשפה חזותית אחידה.
מתודולוגיות פיתוח משחק בצוות – עיצוב ופיתוח משחק ראשון בצוות, תוך למידת הדרך בה משחק נבנה באיטרציות קצרות לשם קבלת פידבק במהלך פלייטסטינג.
תרגול טכני בתוכנת UNITY3D– עבודה קבוצתית מול מתרגל כדי לממש במנוע המשחקים Unity את הקונספט של המשחק הראשוני בצוות.
חוויית משתמש UX/UI – בחינה מעמיקה לתוך הדרכים בהן ממשק המשתמש יכול להשפיע לחיוב על חוויית המשחק, במטרה לשדרג את הממשק והחווייה של המשחק הראשוני בצוות.
עיצוב שלבים 2D/3D – היכרות עם התפקיד של "מעצב/ת שלבים" בתעשיה, והתנסות מעשית עם האפשרויות של עיצוב המרחב בו נשחק.
ארט, עיצוב וקריאייטיב למשחקי וידאו – פיתוח הארט למשחק, מהשלב הראשוני של עיצוב הקונספט ארט בעזרת תוכנות A.I. ועד מציאת הסגנון הכללי והאחידות של כלל חלקי הארט במשחק.
עיצוב נרטיב אינטראקטיבי – כלים בסיסיים לכתיבת עלילה עשירה עם דמויות אמינות ומעוררות הזדהות, לשם כתיבת סצנה עם אפרויות בחירה משמעותיות.
עקרונות מידול והנפשה (MAYA)– היכרות עם האפשרויות הבסיסיות של תוכנת המידול Maya, ליצירת מודלים בתלת-מימד.
סמסטר ג
בסמסטר האחרון נתמקצע בעבודת עיצוב המשחק לקראת העבודה על פרויקט הגמר. זמן מיוחד ינתן להיכרות עם אנשי מקצוע העובדים בתעשיית המשחקים בישראל.
מנוע משחקים UNREAL– העתקת הידע מיוניטי למנוע המשחקים Unreal, המאפשר גם פיתוח משחק ללא קוד.
הסוציולוגיה של משחקי הוידאו – פגישה עם קהל השחקניות והשחקנים כדי להבין את הפוליטיקה של משחקי הוידאו, לשם מחקר חברתי שנועד לעזור לנו לקבל החלטות על עיצוב המשחק בהתאם לקהילה.
עקרונות מידול והנפשה מתקדמים (MAYA)– שימוש מתקדם בתוכנת המידול Maya ליצירת מערכות מונפשות ומורכבות.
סדנאות והרצאות אורח – סדנאות מתחלפות בנושאים עדכניים, והרצאות אורח מבוגרות ובוגרים של לימודי פיתוח משחקים אשר השתלבו בתעשיה.
פרויקט גמר – חלוקה לצוותי עבודה לשם עיצוב ופיתוח מכוון של משחק, המיועד לתיק העבודות האישי.
* יתכנו שינויים קלים.
קיום סיור השטח מותנה ביכולת והיענות החברה המארחת.
רוצה לראות עוד הכשרות ומסלולי לימוד שיכולים להתאים לך? ב-Jobify יש מעל 5,500 הכשרות ומסלולי לימוד, ב-280 מוסדות ברחבי הארץ