האקדמית גורדון
- חיפה
- ערב
על ההכשרה
בהוראה מותאמת מתאימים את דרכי ההוראה ואת שיטות הלימוד לצרכיו הייחודיים של כל תלמיד, ליכולות ולקשיים הלימודיים, האקדמיים, החברתיים וההתנהגותיים השונים שעימם הוא מתמודד – בקריאה, בכתיבה, בהבנת הנקרא ובחשבון וזאת במטרה להקל עליו את תהליך הלמידה, לסייע לו להיות לומד עצמאי ולהגביר אצלו את המוטיבציה הפנימית. בכך הלמידה הופכת אפקטיבית יותר ומשמעותית ללומד.
בקורס זה נפתחת לראשונה יחידת הוראה בנושא היבטים רגשיים וחברתיים מתוך ראייה הוליסטית ושלמה, ומתוך ההבנה שיש להסתכל על התלמיד ועל מה שהוא מביא איתו מבחינה רגשית וחברתית כמכלול. יחידה זו תתרום רבות למורים להוראה מותאמת בעבודתם עם התלמיד ותעזור ותתמוך בתהליך הלמידה שיעברו איתו.
תנאי הקבלה
לאנשי חינוך ואנשי טיפול בעלי תואר ראשון העובדים במערכת החינוך.
תוכנית הלימודים
בשפה (עברית)
ניצני אוריינות ומנבאים לרכישת הקריאה
מנגנונים העומדים בבסיס הקריאה (מודעות פונולוגית, שיום מהיר, מודעות מורפולוגית, מודעות תחבירית, מודעות אורתוגראפית)
מאפייני השפה העברית הדבורה והכתובה
גורמים המשפיעים על רכישת הקריאה ופיתוח מיומנויות הדיוק והשטף בקריאה
גורמים המשפיעים על הבנת הנקרא
היבטים גרפו־מוטוריים של הכתיבה
הבעה בכתב
בחשבון
מושג המספר – משמעות כמותית ומשמעות סידורית
מבנה עשורי, חיבור־חיסור
כפל וחילוק (מהות הכפל, עובדות הכפל ומבנה עשורי)
היחס בין שלם וחלקיו (תבנית שלושת המספרים ובעיות מילוליות ב-4 פעולות החשבון)
תוספות (סדר פעולות בתרגילי חיבור, חיסור, כפל וחילוק, סימני התחלקות, מספר פריק וראשוני, חזקות)
שברים (מהות השבר, תרגילי חיבור־חיסור, השוואת שברים ובעיות מילוליות)
היבטים רגשיים וחברתיים
למידה רגשית וחברתית – מהי?
היכרות והבנת המרחב התוך־אישי
היכרות והבנת המרחב הבין־אישי
היכרות והבנת המרחב האזרחי
החינוך החברתי־רגשי כרכיב ליבה בתוכניות הלימודים במדינות האיחוד האירופי ובמדינת ישראל
מסגרת העבודה המיטבית להטמעת מיומנויות רגשיות וחברתיות
התיאוריה של ארגון CASEL לקידום למידה רגשית־חברתית מיטיבה
הבנה והתנסות מעשית בחמשת תחומי יכולת ומיומנויות רגשיות־חברתיות בשלבים התפתחותיים שונים (מילדות לבגרות).
רוצה לראות עוד הכשרות ומסלולי לימוד שיכולים להתאים לך? ב-Jobify יש מעל 5,500 הכשרות ומסלולי לימוד, ב-280 מוסדות ברחבי הארץ